Sunday, February 10, 2013

Harap. [ 39:53 ]


Ya. Aku tahu. Cukup sedar
Jalan di depan yang perlu di tempuh masih panjang. Akan ada liku, simpang-siur, bonggol yang kau tak tersangka.

Jalan kehidupan sehari-hari mahu kembali bertemu Tuhan terkadang penuh dengan duri. Payah. 
kabus penuh langsung tak nampak bayang. 
Ke mana hujung pangkal jalan?  
Mungkin ada masa boleh buat kau terduduk. Menangis lemah. 

Tuhan! berat sungguh ujian kau beri

Tapi itu tak bermakna 
langsung aku kena putus harapan, cabut akar hubungan dengan Tuhan

Tiap kali kalau kaki aku luka berdarah terpijak duri
Waktu itu juga aku jadi bingung. Ragu
Terus berjalan atau berhenti putus asa?
 
Jujur,
Aku takut bila terjatuh, tersembam cium tanah, muka penuh debu dosa
Aku jadi lemah, langsung tak mampu bangkit, bangun berdiri

Jujur
Aku takut bila terjatuh, tersadung langgar batu
Tak ada teman yang bantu kesat kotoran, pulih luka
Tak ada kawan yang hulur tangan, beri semangat, bimbing tunjuk laluan


-----

Aku takut

Tertinggal seorang. Sendirian. Sunyi. Lemas. hanyut.

Tuhan bantu aku. Jangan kau cabut cahaya petunjuk dan iman yang kau beri pinjam.

Aku rayu
bantu aku untuk terus kuat.



 

Perkara yang paling aku takut dalam hidup, cuma satu

Takut kalau aku
Putus harap pada rahmat Tuhan yang maha luas, lansung tanpa batasan.



Jangan putus harap pada Tuhan! 








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis